Open with QR Code
Scan this code to open the model on your device, then, tap on the AR icon
Or, open this link with your mobile:
Your device is not compatible
Your version of is too old to display models in AR.
or newer is required.
Update your device or try on another device.
Augmented Reality is only available on mobile or tablet devices
Supported devices: iPhone 6S+ & iPad 5+ on iOS 12+ and Android 8.0+ with ARCore 1.9 support
Open this page with such a device to experience AR.
AR is not available for this model yet.
Please try again later or contact us if the problem persists.
Loading 3D model
Connection error. Please try again.
Sorry, the model can't be displayed.
Please check out our FAQ to learn how to fix this issue.
It looks like your browser or this site is blocking some scripts or cookies necessary to properly display the viewer.
View this model on Sketchfab :
https://sketchfab.com/models/defc2bb633c64888905a287001a6ae3c/embed?utm_source=website&utm_campaign=blocked_scripts_error
Or visit the Help Center for more information:
https://help.sketchfab.com/hc/en-us/articles/203059088-Compatibility?utm_source=website&utm_campaign=blocked_scripts_error#troubleshooting-scripts
Este modelo es el lienzo del muro de la calle Serapio Urra. En el propio muro hay un arco y las pilas.
Me ha llamado la atención los agujeros de algunas piedras del arco (es relativamente nuevo). Este arco al igual que hay otro idéntico en los jardines de Serrat, se realizo para embellecer el pueblo. También me han comentado que en el arco debe haber una piedra con el grabado de un pie, porque el albañil se cazó con una piedra y lo hizo en recuerdo.
En cuanto a la pila y segun he podido leer....
”…Se hizo en el S.XVIII 1785 por el arquitecto Aranguren y llevaba pilón para abrevadero de ganado. El cantero Fausto Vildosola se quedó la subasta por 4.800 es e hizo la tasación el arquitecto Miguel López Porras…” VIANA MONUMENTAL Y ARTISTICA (JUAN CRUZ LABEAGA)
Comments