Open with QR Code
Scan this code to open the model on your device, then, tap on the AR icon
Or, open this link with your mobile:
Your device is not compatible
Your version of is too old to display models in AR.
or newer is required.
Update your device or try on another device.
Augmented Reality is only available on mobile or tablet devices
Supported devices: iPhone 6S+ & iPad 5+ on iOS 12+ and Android 8.0+ with ARCore 1.9 support
Open this page with such a device to experience AR.
AR is not available for this model yet.
Please try again later or contact us if the problem persists.
Loading 3D model
3D viewer is not available.
Learn more here
You are seeing a 360° image instead.
Connection error. Please try again.
Sorry, the model can't be displayed.
Please check out our FAQ to learn how to fix this issue.
It looks like your browser or this site is blocking some scripts or cookies necessary to properly display the viewer.
View this model on Sketchfab :
https://sketchfab.com/models/62ddabc97ad849ad8010c33478fb6178/embed?utm_source=website&utm_campaign=blocked_scripts_error
Or visit the Help Center for more information:
https://help.sketchfab.com/hc/en-us/articles/203059088-Compatibility?utm_source=website&utm_campaign=blocked_scripts_error#troubleshooting-scripts
Yacimiento arquelógico ibérico
“La importancia de este yacimiento radica en la situación estratégica de control de las rutas de comercio hacia el interior, en su condición fronteriza y en los numerosos restos de un importante comercio con los fenicios que lo convierten en centro de distribución de mercancías fenicias hacia el interior.
El poblado es interesante científicamente por diversos aspectos. Por un lado, controlaba el comercio por el río Mijares que, en la época, era una importante vía entre la costa y el interior (L´Alt Millars ); ademas, en la época ibérica marcará la frontera entre diversas tribus ibéricas. Por otro lado, este asentamiento arqueológico y toda el área perimetral cubre un espacio temporal bastante largo, desde el Paleolítico superior final hasta la conquista de Jaime I.”
Cronología 1200 - 150 ANE
Web / Museo Arqueológico de Almassora
Date capture: 2019-10-02
Comments